Wizerunek firmy
Czym tak właściwie jest wizerunek firmy? Mówiąc najprościej wizerunkiem firmy są opinie na jej temat, które umożliwiają innym przedsiębiorstwom i osobom ukształtowanie opinii o danej firmie. Na wizerunek wpływ mają zarówno opinie pozytywne, jak i te negatywne. Właściwie nie ma większego znaczenia, czy opinie te są prawdziwe, czy też „wyssane z palca”. Większość osób nie analizuje opinii, które są jej prezentowane, a jedynie zapoznaje się z nimi i tworzy swoje wyobrażenie na temat danej marki, produktu lub usługi.
Wizerunek w internecie
Wizerunek firmy w Internecie jest zbiorem informacji na jej temat umieszczonych w różnych portalach i serwisach internetowych, na forach i blogach i w innych zakątkach sieci. Na podstawie wpisów innych internautów osoba poszukująca informacji na dany temat kształtuje swoją opinię.
Wizerunek w sieci – czy to jest istotne?
Każda firma, czy też instytucja powinna dbać o swój pozytywny wizerunek w sieci, ponieważ jest to obecnie najbardziej dynamicznie rozwijające się medium na świecie, a liczba aktywnych internautów przekroczyła już dwa miliardy osób. Takiej rzeszy potencjalnych klientów oraz odbiorców usług nie można w żaden sposób ignorować. Jak pokazały wyniki ostatnich badań, aż 90% osób szuka opinii – o produktach, usługach, firmach w zasobach Internetu, aby zdobyć jak najwięcej informacji przed podjęciem decyzji o kupnie lub nawiązaniu współpracy. Internauci przeszukują fora, blogi, serwisy i co najważniejsze – liczą się z opiniami innych.
Wizerunek firmy w internecie (e-reputacja)
Pierwszym krokiem do zbudowania pozytywnej e-reputacji, czyli wizerunku firmy w internecie będzie założenie profesjonalnej i zarazem oryginalnej strony internetowej, na której umieszczone będą wszystkie niezbędne informacje na temat firmy, jej produktów, oferowanych usług, jej historia, osiągnięcia, galeria zdjęć i w razie potrzeby plików video oraz formularz służący do nawiązania kontaktu z firmą . Generalnie, strona internetowa powinna współgrać z wizerunkiem danej firmy i go dopełniać.
Każda firma i instytucja, dla której istotna jest opinia jej klientów i kontrahentów powinna przede wszystkim przeprowadzić audyt sieci pod kątem swojego e-wizerunku. Na podstawie analizy zebranych danych należy podjąć w razie konieczności działania zmierzające do usunięcia negatywnych wpisów oraz ocieplenia wizerunku wśród internautów. Kiedy już wizerunek będzie należy poddać opinie o firmie ciągłemu monitoringowi – najlepiej z wykorzystaniem profesjonalnego oprogramowania.
Jeżeli poszukują Państwo profesjonalnej pomocy w zakresie usuwania negatywnych opinii oraz ochrony wizerunku swojej firmy w internecie, albo chcieliby Państwo otrzymać niezobowiązującą wycenę, zapraszamy do kontaktu z nami: