Usuwanie opinii

Kiedy już znajdziesz w internecie negatywne opinie na temat swojej firmy, marki lub produktu – warto podjąć działania, które doprowadzą do usunięcia takich negatywnych opinii, ponieważ mogą one mieć fatalny skutek dla e-wizerunku Państwa firmy, czyli jej postrzeganie nie tylko przez Waszych lojalnych, stałych klientów, ale także przez osoby potencjalnie zainteresowane współpracą z Waszym przedsiębiorstwem.

Usuwanie negatywnych opinii – metody

W zasadzie istnieją dwie podstawowe metody walki z krzywdzącymi opiniami o firmie pojawiającymi się w internecie. Można podjąć działania prawne przeciwko właścicielowi serwisu internetowego lub formy, gdzie ukazały się negatywne komentarze na Państwa temat. Działania te wymagają sporo wiedzy i doświadczenia, a także mogą być nieco czasochłonne, ale faktyczne usunięcie artykułu lub komentarza z serwisu internetowego jest bardzo dobrym rozwiązaniem.

Kolejną metodą usuwania negatywnych opinii jest ich depozycjonowanie w Google. Wprawdzie opinie te fizycznie w dalszym ciągu będą fizycznie istniały w sieci, jednak, gdy znajdą się na 3 czy 6 stronie wyników wyszukiwania w Google, naprawdę niewiele osób do nich dotrze. Działanie takie jest z pewnością szybsze i wygodniejsze niż podejmowanie kroków prawnych.

Usuwanie negatywnych opinii w internecie – nasza strategia

Obsługując naszych klientów zazwyczaj działamy dwutorowo – we współpracy z jedną z najprężniejszych kancelarii prawnych kierujemy stosowne pisma do właścicieli serwisów internetowych, a w razie potrzeby kierujemy sprawę na drogę postępowania sądowego. Jednocześnie przystępujemy do obniżania pozycji negatywnych opinii w wynikach wyszukiwania Google. Ta metoda sprawdza się u nas już od kilku lat, aczkolwiek nic nie stoi na przeszkodzie, aby zdecydowali się Państwo tylko na wybrany rodzaj działań.

Jeżeli życzą sobie Państwo więcej informacji o ochronie wizerunku lub jeśli życzą sobie Państwo niezobowiązującej wyceny, zapraszamy do kontaktu:

usuwanie negatywnych opinii w internecie